تحمیل أكثر من 20 ألف كتاب بروابط مباشرة في موضوعات مختلفة
لتحميل أكثر من ۲۰ ألف كتاب في موضوعات مختلفة من مكتبة الاسكندرية اضغطو على الرابط التالي
بعد أن اخترتم الكتاب وضغطتم على رابط التحميل يمكنكم أن تنزلوها بعدة وسائل وأفضلها
< img>
لتحميل أكثر من ۲۰ ألف كتاب في موضوعات مختلفة من مكتبة الاسكندرية اضغطو على الرابط التالي
بعد أن اخترتم الكتاب وضغطتم على رابط التحميل يمكنكم أن تنزلوها بعدة وسائل وأفضلها
< img>
| مواد امتحانی و سرفصلهای سه درس مشترک آزمون دکتری نیمه متمرکز که از امسال برای اولین بار در کشور برگزار می شود به گفته مدیرکل دفتر گسترش آموزش عالی تا پایان هفته به سازمان سنجش اعلام می شود تا این سازمان نسبت به اطلاع رسانی آنها اقدام کند. | |
ابوالفضل حسنی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: طی جلسه ای که با کمیته های تخصصی دفتر گسترش آموزش عالی داشتیم دستورالعمل آیین نامه آزمون نیمه متمرکز دکتری در کمیته اعلام و قرار شد اعضای کمیته پس از بررسیهای لازم، نتایج را تا پایان هفته به ما اعلام کنند. وی اظهار داشت: از این رو سرفصل ها و عناوین دروس مشترکی که قرار است به عنوان مواد امتحانی آزمون نیمه متمرکز دکتری مورد آزمون قرار گیرد تا پایان هفته به ما ارائه می شود و ما نیز این موارد را به سازمان سنجش آموزش کشور اعلام خواهیم کرد. مدیرکل دفتر گسترش آموزش عالی درباره زمان ثبت نام و برگزاری آزمون نیمه متمرکز دکتری گفت: ثبت نام از آزمون نیمه متمرکز دکتری در آذر ماه و برگزاری آزمون به احتمال زیاد در فروردین ماه خواهد بود. به گزارش مهر، براساس آیین نامه نیمه متمرکز پذیرش دانشجوی دکتری که به تازگی به تصویب رسیده، سنجش و ارزیابی علمی داوطلبان ورود به دوره دکتری دانشگاهها و مراکز آموزش عالی، اعم از دولتی و غیردولتی، بر مبنای الف) نمرات کسب شده در آزمون عمومی توسط سازمان سنجش، ب) سوابق تحصیلی دورههای کارشناسی و کارشناسی ارشد (معدل) توسط سازمان،ج) سوابق آموزشی، علمی، پژوهشی و فناوری به عهده دانشگاه انجام می شود.
مواد امتحانی آزمون عمومی شامل الف- زبان عمومی در سطح (آزمونهای عمومی بینالمللی زبان) و تخصصی گروه آموزشی مربوط است.
معرفی شدگان اولیه میبایست حد نصاب نمره تعیین شده را دارا باشند و حد نصاب با پیشنهاد کمیته تخصصی مرکب از نمایندگانی از معاونت آموزشی وزارت، سازمان سنجش آموزش و یک نفر متخصص و تایید معاون آموزشی وزارت تعیین خواهد شد. سئوالات استعداد تحصیلی براساس استعداد تواناییها و مهارتهای ویژه گروه امتحانی طراحی میشود. ج- دروس در سطح کارشناسی و کارشناسی ارشد (حداکثر 3 درس) این دروس براساس پیشنهادهای کمیتههای تخصصی در هر یک از گروههای آموزشی شورا تعیین خواهد شد. د- سوابق تحصیلی (معدل تراز شده) دورههای کارشناسی و کارشناسی ارشد داوطلب معدل براساس سطح علمی دانشگاه رشته تحصیلی و سطح علمی داوطلب تراز خواهد شد. در این آیین نامه داوطلبان واجد شرایط چند برابر براساس نسبت 80
درصد آزمون عمومی که توسط سازمان برگزار میشود و 20 درصد سوابق تحصیلی
(معدل) به دانشگاهها معرفی میشوند و دانشگاهها برای کلیه افراد معرفی
شده نمرهای براساس ملاکهای خود (سوابق عملی، آموزشی، پژوهشی، فناوری و
....) تعیین و جهت گزینش نهایی به سازمان ارسال خواهند کرد. |
|
|
موضوع: | |
| زبان عربي - صرف و نحو - آزمونها و تمرينها زبان عربي - صرف و نحو - راهنماي آموزشي | |
| پديدآورنده: | |
| عبدالحسين فقهي علي ضيغمي حبيب كشاورز | |
| ناشر: | |
| 256 صفحه - رحلي (شوميز) - 65000 ريال - چاپ 1 - 1000 نسخه | |
| کد کنگره:4ص9ض/PJ6203 | |
| شابك:6-8-96395-964 | |
| رده ديوئي:492.7507 | |
| تاريخ نشر:29/04/87 | |
| چکيده : | |
قابل استفاده برای کلیه داوطلبان رشته های زبان وادبیات عربی ،زبان و ادبیات فارسی ، تاریخ و الهیات ( تمامی گرایشها)
|
|
این کتاب شامل :
1- بیش از هزار تست تألیفی صرف ونحو عربی بر اساس آخرین تغییرات کنکور.( طبقه بندی شده بر اساس کتاب مبادئ العربیه)
2- پاسخ تشریحی و کامل به تمامی سؤالات.
3- سؤالات و پاسخ تشریحی کامل به آزمونهای چهار سال اخیر کنکور سراسری کارشناسی ارشد.( 84-85-86-87)
4- طراحی 8 آزمون آزمایشی صرف ونحو بر اساس آخرین تغییرات کنکور با پاسخهای کاملا تشریحی.
5- طراحی 3 آزمون ویژه تجزیه وترکیب همراه با پاسخهای کاملا تشریحی.
مراکز فروش:
1- تهران – میدان انقلاب – دانشگاه تهران – دانشکده ادبیات- طبقه چهارم – دفتر گروه زبان و ادبیات عربی
2- تهران – خیابان انقلاب –بین قدس و وصال- جنب سینما سپیده – فروشگاه پکتا
3- خیابان حافظ – نرسیده به چهارراه کاالج - نبش کوچه بامشاد - پلاک 525 تلفن:88940303
ينضم المخرج السوري نجدة أنزور لقائمة المخرجين السوريين المهاجرين فنيًا من سوريا إلى مصر بعد توليه مهمة إخراج مسلسل (في حضرة الغائب)، الذي يتناول سيرة الشاعر الكبير محمود درويش.
للقدس أرسل أحرفي وكتابي ولها أصوغ تساؤلي وجوابي
وعلى يديها أرتمي فتضمني كالطفل مدفوعاً عن الأبواب
للقدس يحملني حنين مهاجر ويشدني شوق الى أحبابي
والمسجد الاقصى يلملم ادمعي ويعيدني متعلقا بشبابي
و البرامج المفيدة في إيميلكم
اضغطوا على الرابط التالي:
http://www.rohama.org/ar/pages/newsletter/
2- دانلود سوالات ارشد عربی چهار سال اخیر به همراه کلید
5- کتابهای مفید برای آموزش ترجمه عربی
6- مجموعه سوالات کارشناسی ارشد عربی
9- الوجیز فی تاریخ الأدب العربی
10- درصدهای رتبه اول کارشناسی ارشد عربی ۸۸
11-لیست پایان نامه های رشته عربی دانشگاه تهران( دکترا و ارشد)
2. دانلود فرهنگ لغت فارسی عربی محمد غفرانی
3. دانلود کتاب
4. دانلود قصه های کودکان به زبان عربی
5. حکمت های نهج البلاغه با ترجمه
6. دانلود نهج البلاغة و شروح آن
8. دانلود فرهنگ لغت عربی به عربی معجم اللغة العربیة المعاصرة
10. دانلود تمام فایلهای آپلودشده من
11. دانلود قرآن با ترجمه فارسی
12. تحمیل کتب أدبیه
13. دانلود کتابهای درسی رشته زبان وادبیات عربی
14. دانلود کتاب درباره ادبیات معاصر
خرید پستی کتابها
15. تحمیل المعجم العربی للجوال ( دانلود دیکشنری عربی برای موبایل)
16. تحمیل کتب شوقی ضیف(کل کتبه)
17. دیکشنری فارسی عربی و بالعکس (برنامه کامپیوتری)
20. دانلود دیکشنری انگلیسی عربی برای موبایل
21. برخی مباحث زبان وادبیات عربی در پاورپوینت
رييس سازمان سنجش آموزش كشور گفت: آزمون دكتراي تخصصي به صورت متمركز و سراسري در نيمه دوم 89 برگزار ميشود. دكتر سرور الدين در گفتوگو با خبرنگار صنفي آموزشي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) عدالت در گزينش دانشجو را از ديگر سياستهاي وزير علوم عنوان كرد و با اشاره به متمركز شدن پذيرش دانشجو در دوره دكتراي تخصصي، افزود: با توجه به افزايش تعداد داوطلبان دوره دكترا در مقابل محدوديت ظرفيتها، در راستاي پاسخگويي به مطالبات داوطلبان و از آنجايي كه در برخي موارد در شيوه فعلي حق افراد ضايع ميشد، نحوه پذيرش داوطلبان دوره دكترا تغيير كرد. وي تصريح كرد: درمرحله اول آزمون متمركز دكتراي تخصصي كه نيمه دوم سال 89 برگزار ميشود، اسامي پذيرفته شدگان دو يا سه برابر ميزان ظرفيت معرفي شده و پس از آن دانشگاهها طبق ضوابط خود پذيرفتهشگان مرحله اول را بررسي و پذيرفته شدگان نهايي را از ميان آنان اعلام ميكنند. وي با بيان اينكه طبق گفته وزيرعلوم احتمالا آزمون دكتري بهمن ماه به صورت سراسري برگزار ميشود، گفت: ثبتنامها نيز قبل از برگزاري آزمون انجام شده و مهر ماه سال90 به اين شيوه، پذيرش دانشجو صورت ميگيرد . رييسسازمان سنجش در خاتمه با تاكيد بر استقلال دانشگاهها، متمركز شدن آزمون دكترا را مغاير با استقلال دانشگاهها ندانست و افزود: پيشنهاد خود مسوولين دانشگاهها به برگزاري متمركز آزمون بود و اگر از روساي دانشگاهها در اين زمينه نظر سنجي شود، نتايج نشانگر موافقت آنها خواهد بود، چرا كه برگزاري هر آزمون به صورت مجزا براي دانشگاهها مشكلات عديدهاي به همراه دارد.
مدير كل دفتر نظارت و ارزيابي وزارتعلوم با بيان اينكه 1/7/1389آخرين مهلت ثبتنام جهت جذب هيات علمي در دانشگاههاست، از استخدام پيماني 3 هزار نفر عضو هيات علمي براي دانشگاههاي وابسته به وزارت علوم در سال جاري خبر داد.
دكتر رضا عامري در گفتوگو با خبرنگار صنفي آموزشي خبر گزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، به تعداد ثبتنام كنندگان جهت جذب هيات علمي در دانشگاهها اشاره كرد و با بيان اينكه ثبتنام براي جذب اساتيد از20 مرداد ماه آغاز شده است و تا فردا ادامه دارد، گفت: تا كنون حدود 16هزار نفر فرم پركردهاند كه با توجه به هم پوشانيهاي موجود ممكن است اين آمار كاهش يابد.
وي با اعلام اينكه وزارت علوم امسال تنها براي دانشگاههاي وابسته به وزارت علوم سه هزار نفر عضو هيات علمي استخدام پيماني دارد، اظهاركرد: وزارت علوم در قالب سربازي و بورسيهها جمعا پنج هزار نفر پذيرش خواهد داشت.
عامري افزود: بر اين اساس در قالب طرح سربازي400 نفر، بورس داخل 2 هزار نفر و بورس خارج نيز 300 نفر پذيرش خواهيم داشت.
وي با بيان اينكه پس از انجام ثبتنامها، ارزيابيهاي اوليه در مورد اعضاي ثبت نام شده براساس شاخصهاي علمي صورت گرفته و رتبه بندي ميشود، ادامه داد: پس از اين مراحل سه برابر ظرفيت دانشگاهها عضو هيات علمي اعلام ميشود و دانشگاه ميتواند از ميان اين افراد عضو هيات علمي انتخاب كند.
مديركل دفتر نظارت و ارزيابي وزارت علوم درخصوص شرايط مدارك تحصيلي داوطلبان ثبت نام كننده براي عضو هيات علمي در دانشگاهها، اظهاركرد: دراين راستا برخي از دانشگاهها صرفا عضو هيات علمي با مدرك دكترا، برخي ترجيحا با مدرك دكترا و برخي دانشگاهها نيز عضو هيات علمي با مدرك كارشناسي ارشد نيز پذيرش ميكنند.
عامري در خصوص برنامه وزارت علوم براي پذيرش عضو هيات علمي مدعو در دانشگاهها با بيان اينكه دانشگاهها به دو صورت عضو هيات علمي تمام وقت و مدعو پذيرش دارند، گفت: بر اين اساس دانشگاهها الزام دارند كه بر اساس نسبت استاندارد كه براي دانشگاههاي دولتي يك به 18، دانشگاه آزاد يك به 40 و دانشگاه پيام نور يك به 250 است عضو هيات علمي تمام وقت داشته باشند، اما با اين وجود براي تكميل كادر عضو هيات علمي پذيرش عضو هيات علمي مدعو نيز منعي ندارد.
اقترح الاستاذ في اللغة العربية وآدابها في جامعة طهران الدكتور «محمد علي آذر شب» وضع مادة «الأدب القرآني» للتدريس في الجامعات، الي جانب مادتي «علم اللغة» و«البلاغة القرآنية».

جشنواره زبان عربی در لبنان
گروهی از پژوهشگران اسرائیلی؟؟؟!!!! بر این باورند که یکی از دلایل سخت بودن یادگیری خواندن زبان عربی را دریافته اند.
این گروه تحقیقی از دانشگاه حیفا می گوید که انسان در آغاز یادگیری خواندن یک زبان، از هر دو نیمکره مغزش استفاده می کند، ولی هنگام یادگیری زبان عربی این اتفاق رخ نمی دهد.
جزئیات حروف عربی باعث می شود که فرد تنها از نیمکره چپ مغزش استفاده کند، چون این نیمه مغز در تشخیص جزئیات بهتر عمل می کند.
نتیجه این تحقیق که بر روی ۴۰ نفر انجام شده در مجله علمی نوروسایکولوژی منتشر شده است.
هنگام یادگیری زبان عربی مانند هر زبان دیگری، فرد زبان آموز باید حروف را به تفکیک تشخیص دهد و یاد بگیرد که چه حرفی با چه صدایی همراه می شود.
آن چه در زبان عربی متفاوت است توانایی در تفکیک حروف است، چرا که جداسازی هر حرف و تشخیص آن مستلزم توجه به جزئیات بسیار کوچکی مانند مکان یابی نقطه ها است.
زهار اویاتار، سرپرست این گروه تحقیقی می گوید: "مشخصات ویژه زبان عربی باعث می شود که نیمکره راست مغز هنگام خواندن متن چندان درگیر نشود. در حالی که وقتی شما شروع به یادگیری یک چیز جدید می کنید، نیمکره راست نقش مهمی در روند آموزش ایفا می کند."
مشخصات ویژه زبان عربی باعث می شود که نیمکره راست مغز هنگام خواندن متن چندان درگیر نشود. در حالی که وقتی شما شروع به یادگیری یک چیز جدید می کنید، نیمکره راست نقش مهمی در روند آموزش ایفا می کند.
زهار اویاتار، سرپرست گروه تحقیق
پژوهشگران در این تحقیق ۴۰ دانشجو را مورد بررسی قرار داده اند. بعضی از این دانشجویان تنها به زبان عبری تکلم می کردند و برخی دیگر به جز عبری قادر به خواندن زبان عربی هم بودند.
برای یافتن آن که کدام قسمت از مغز حروف را تفکیک می کند، محققان حرف ها را، هر کدام به مدت یک دهم ثانیه، در هر دو سوی صفحه نمایش به دانشجویان نشان دادند.
وقتی که چشم چیزی را برای مدت بسیار کوتاهی در یک سوی صفحه نمایش می بیند، تنها یک نیمکره مغز آن را تحلیل می کند.
گروه تحقیقی، سرعت و دقت دانشجویان را هنگام تلاش آنها برای گفتن تک تک حروف اندازه گیری کردند. این کار را ابتدا برای زبان عبری و بعد عربی انجام دادند.
تمام دانشجویان حروف عبری را به راحتی می خواندند و همه از هر دو نیمکره مغز برای تشخیص حروف استفاده می کردند.
این مسئله پیش از این درباره زبان انگلیسی هم آزمایش شده و همین نتیجه را داشته است.
حروف زبان های انگلیسی و عبری به راحتی قابل تشخیص و تفکیک هستند، اما درباره زبان عربی این طور نیست.
زمانی که حروف عربی به دانشجویان نشان داده شد، محققان یکی از دلایل سخت بودن یادگیری خواندن عربی برای کودکان را دریافتند.
دانشجویانی که تنها به زبان عبری تکلم می کردند، مانند کودکانی که یادگیری زبان را آغاز می کنند، تلاش می کردند که حروف را جدا جدا تلفظ کنند. آنها این کار را به کندی اما با اشتباه زیاد انجام دادند و از هر دو نیمکره مغزشان استفاده کردند.
اما آنها که به زبان عربی مسلط بودند، تنها از نیمکره چپ مغزشان برای تفکیک و خواندن حروف عربی استفاده کردند.
این اتفاق پژوهشگران را کنجکاو کرد و باعث شد که تحقیقاتشان در این زمینه را ادامه دهند.
یک مدرسه ابتدایی در غزه
آنها می خواستند بدانند که چرا هنگام خواندن زبان عربی نیم کره راست مغز فعال نمی شود. برای یافتن پاسخ، گروه تحقیق یک آزمایش دیگر تدارک دید.
آنها در این آزمایش حروف عربی بسیار شبیه به هم با تفاوت های جزئی و همین طور حروف کاملا متفاوت را به دانشجویان نشان دادند.
وقتی دانشجویان مسلط به زبان عربی حروف مشابه را با نیمکره راست مغزشان تشخیص می دادند، جواب ها غیر دقیق بود و نمی توانستند این حروف را از هم تفکیک کنند.
پروفسور اویاتار می گوید: "نیم کره راست مغز بیشتر به جنبه های کلی یک چیز نگاه میکند، در حالی که نیمکره چپ نسبت به جزئیات کوچک واکنش نشان می دهد."
این جا بود که گروه تحقیق به این نتیجه رسید که سرنخ سخت بودن یادگیری خواندن زبان عربی را یافته است.
افراد در هر دو رده سنی کودک و بزرگسال برای یادگیری یک موضوع تازه از هر دو نیم کره مغزشان استفاده می کنند.
هنگام خواندن زبان هایی مانند انگلیسی و عبری هم، فرد از هر دو نیم کره مغز استفاده می کند. همین استراتژی برای یادگیری خواندن زبان دیگر هم کارآمد است.
اما نتیجه تحقیق های قبلی نشان داده است که نیمکره راست مغز در تشخیص جزئیات کوچک خوب عمل نمی کند.
کسانی که شروع به یادگیری خواندن زبان عربی می کنند، باید بر جزئیات تمرکز کنند و این با عادت یادگیری آن ها هماهنگی ندارد.
اکنون محققین می خواهند با ادامه این تحقیقات شیوه هایی را برای آموختن خواندن زبان عربی به کودکان بیابند تا بتوانند هم در تفکیک حروف و هم در به خاطر سپردن این که چه حرفی با چه صدایی همراه می شود، یادگیری آنها را بهبود بخشند.
قمر دمشقي يسافر في دمي وبلابل وسنابل وقباب
الفل يبدأ من دمشق بياضه وبعطرها تتطيب الأطياب
والخيل تبدأ من دمشق مسارها وتشد للفتح الكبير ركاب
ودمشق تعطي للعروبة شكلها وبأرضها تتشكل الأحقاب
قابل توجه کلیه اساتید واعضای محترم انجمن علمی زبان وادبیات عربی
گروه عربی دانشگاه الزهراء (س) با همکاری انجمن ایرانی زبان و ادبیات عربی برگزار می کند :
کارگاه آموزشی با عنوان : "رویکرد های نوین نقد وتحلیل شعر معاصر عربی" با حضور آقای دکتر محمد صابر عبید ، شاعر و ناقد معاصر و استاد دانشگاه موصل عراق
جلسات کارگاه به صورت نظری و کاربردی برگزار خواهد شد و به کلیه شرکت کنندگان قطعی کارگاه ضمن ارسال جزوات مورد نیاز پس از اتمام کارگاه گواهی حضور اعطا خواهد شد .
زمان و محل برگزاری : 24 و 25 شهریور 89 – دانشکده ادبیات – دانشگاه الزهرا (س)
شرایط ثبت نام : واریز مبلغ400000ریال معادل 40 هزار تومان به حساب شماره 0328030214003به نام رقیه رستم پور – بتول مشکین فام – بانک ملی شعبه دانشگاه الزهرا (س)
ثبت نام قطعی شرکت کنندگان منوط به ارسال کد فیش واریزی تا تاریخ 5/6/89 به ایمیل زیر خواهد بود .
جهت کسب اطلاعات بیشتر با آدرس الکترونیکی زیر مکاتبه فرمایید.
تافل مخفف عبارت زیر میباشد
Test Of English as a Foreign Language
«آزمون انگلیسی به عنوان یک زبان خارجی»
هر سال در سطح جهان و از بین 180 کشور مختلف حدود یک میلیون نفر در امتحان تافل ثبت نام میکنند.
از بین این تعداد، ممکن است بسیاری از آنها نتوانند در این امتحان موفق شوند و دلیل این امر آشنایی ناکافی آنها در خصوص مطالب کلیدی زبان انگلیسی و سیستم آزمون تافل است.
سؤالات زیر معمولاً درباره تافل مطرح میباشد:
هدف تافل چیست؟
از سال 1963 امتحان تافل به عنوان ابزاری برای آزمون اطلاعات انگلیسی از سوی اکثر دانشگاهها و مراکز آموزش عالی و کمیتهها و انجمنهای علمی و مراکز کاریابی برای تحصیلکردگان دانشگاهی مورد استفاده قرار گرفته است.
در کشورهای انگلیس زبان برای پذیرش دانشجویان، گذراندن دوره تافل و موفقیت در این امتحان به عنوان یک پیششرط اصلی میباشد.
هم اکنون در کشور ما هم این امتحان و مشابه آن (MCHE) به عنوان پیششرط شرکت در امتحاات دورة دکتری (Ph. D) مطرح شده است و برای شرکت در امتحانات ورودی دکتری، ارایه مدرک قبولی زبان امری الزامی است.
* در حال حاضر چند نوع آزمون تافل در سطح جهان برگزار میشود؟
ـ در حال حاضر آزمون تافل به سه روش زیر برگزار میشود.
1- روش کاغذ و قلم
2- روش کامپیوتری
3- روش آزمون کلی که در مؤسسات برگزار میشود.
اطلاعات مربوط به آزمون تافل به روش (1) در سایت اینترنتی زیر موجود است:
آزمون تافل به روش (2) هم اکنون در ایالات متحده، کانادا، امریکای لاتین، اروپا، افریقا و خاورمیانه و تعداد معدودی از سایر کشورهای آسیایی برگزار میشود. این روش در سال 1998 ابداع شده است.
روش سوم (آزمون تافل در مؤسسات) در بیشتر از 1200 دانشگاه، کالج و مؤسسات خصوصی آموزش عالی در سطح جهان کاربرد دارد،
در امتحان تافل بخشهای زیر به صورت تست ارایه میشوند:
بخش اول = آزمون مهارت شنیداری (listening)
بخش دوم = آزمون مهارت گرامر و مهارت نوشتاری (Strueture/writing)
بخش سوم = آزمون مهارت خواندن
آیا در آزمون تافل بخش انشا نویسی وجود دارد؟
در آزمون کامپیوتری بخشی به عنوان مهارت نوشتاری وجود دارد که تست مهارت نوشتاری به صورت انشانویسی ارایه میشود. متن نوشتاری شما باید حاوی 300 لغت باشد و معمولاً به 30 دقیقه وقت نیاز دارد. ما در دوره آموزشی تافل مفصلاً در این مورد صحبت خواهیم کرد.
در آزمون تافل (از نوع کاغذ و قلم) معمولاً این نوع انشانویسی مطرح نمیباشد ولی اگر امتحانات تافل در ماههای آگوست، اکتبر، دسامبر، فوریه و یا ماه مه برگزار شوند ممکن است آزمون انشانویسی هم برگزار شود.
آیا تعداد تستهای تافل در همه دوره مشابه هستند؟
در آزمون تافل کامپیوتری در هر نوبت تعداد متفاوتی تست ارایه میشوند و روش نمرهگذاری به نوع سخن و آرمانی تست بستگی دارد.
معمولاً برای تستهای سختتر نمرات بیشتری در نظر گرفته میشود. ولی در آزمون تافل (نوع کاغذ و قلم) همیشه تعداد تستها مشابه است.
تستهای آزمون کامپیوتری با هم مشابه نیستند. در آزمون کامپیوتری اگر شما به یک سؤال پاسخ درستی بدهید، یک پاسخ سختتر برای شما ارایه میشود. ولی اگر پاسخ شما درست نباشد، رایانه به صورت اتوماتیک پاسخ آسانتری را مطرح میکند ولی نمرات بیشتر را به سؤالات سختتر میدهد و نهایتاً آزمون را تمام میکند.
افرادی که میخواهند در آزمون کامپیوتری تافل شرکت کنند میتوانند روز قبل از امتحان به مرکز آزمون مراجعه کرده و CD آموزشی روش تستزنی تافل را تهیه نمایند. با مراجعه به آدرس وب سایت مؤسسه تافل نیز میتوانید این CD را مشاهده نمایید.
http:// www. toefl. org
هزینه ثبت نام:
هزینه ثبت نام برای تافل کامپیوتری 110 دلار و برای تافل (کاغذ و قلم) 75 دلار است.
شب قبل از امتحان چکار باید بکنم؟
به مهمانی نروید ولی سعی نکنید که همه مطالب کتاب تافل را مرور کنید .فقط مطالبی را که قبلاً علامت زدید را مرور کنید.
اگر بخواهید تمام مطالب را مرور کنید، ممکن است دچار گیجی و کمبود وقت شده و مضطرب شوید و این امر سبب بیخوابی شما خواهد شد. نباید انتظار داشته باشید که به 100% سؤالات پاسخ صحیح بدهید.
این امر امکانپذیر نیست. در تافل نمره قبولی مهم است و اگر بتوانید به 75% سؤالات پاسخ صحیح بدهید، نمره عالی خواهید گرفت.
سر جلسه امتحان چه چیزی را باید همراه داشته باشم؟
سه مداد همراه با پاککن، همراه با کارت ورود به جلسه همراه با یک کارت شناسایی معتبر (شناسنامه، پاسپورت). آوردن کتاب، لغتنامه، ضبط صوت، تلفن همراه، خودکار و دفترچه یادداشت در جلسه امتحان ممنوع است.
زمان امتحان تافل چقدر است؟
برای امتحان (کاغذ و قلم)، دو ساعت (120 دقیقه) تعیین شده است. از آنجا که زمان دستورالعملها در آزمون تافل منظور نمیشود. با احتساب زمان دستورالعمل کل آزمون تافل حدوداً سه و نیم ساعت به طول میانجامد.
برای هر بخش چقدر زمان دارم:
راه عاقلانه این است که با سرعت هر چه بیشتر تستها را بزنید. جدول زمانی در صفحه (ix)امتحان تافل آمده است.در امتحان کامپیوتری تافل (ده دقیقه وقت استراحت) منظور شده است ولی برای امتحان از نوع قلم و کاغذ وقت استراحت تعیین نشده است.
نوع سؤالات امتحان تافل (در امتحان کاغذ و قلم) به صورت سؤالات چندجوابی است.
اگر سؤالی را بلد نباشم میتوانم حدس بزنم؟
بله میتوانید، چون در امتحان تافل نمره منفی وجود ندارد.در ابتدا سه پاسخی را که حدس میزنید نادرستند را حذف کنید ودرنهایت پاسخ صحیح را حدس بزنید.
اگر نتوانستید به این روش پاسخ صحیح را حدس بزنید. یک (حرف)، (A, B, C, D) را انتخاب کنید و برای همه پاسخهای حدسی خود همان (حرف) را انتخاب کنید.
موقعی که مراقب امتحان به شما میگوید وقت شما تمام است میتوانید با سرعت تمام سؤالات خالی را با حرف مورد نظر خودتان پر کنید.برای آنکه اشتباهی پاسخها را انتخاب نکنید، پرسشنامه را روی پاسخنامه بگذارید و سپس به ترتیب یکی پس از دیگری پایین بیایید و تستها را بزنید.
روش نمرهدهی به امتحان تافل (از نوع کاغذ و قلم) چگونه است؟
نمرات تافل در این نوع امتحان بین 310 تا 677 هستند.
در ابتدا نمره امتحانات هر بخش محاسبه میشود. سپس این نمرات با هم جمع شده و حاصل جمع ضربدر ده و تقسیم بر 3 خواهد شد.
مثلاً
نمره 52 Listening
نمره 48 Structure/Writing
نمره 50 Reading-Vocab
جمع 150
150 × 10 = 1500 ÷ 3 = 500 کل نمره تافل
نمرات تافل بالای 650-600 عنوان نمرههای قطعی قبولی تلقی میشوند ولی برخی از دانشگاهها نمرات 500 تا 600 را نیز بر اساس شرایط خاص خو به عنوان نمره قبولی تلقی میکنند.
اگر در یک بخش نمره ضعیفی بگیرم آیا امید است که نمره کل من خوب شود؟
البته ممکن است، نباید در امتحان بخش اول (مهارت شنیداری) ناامید شود این امتحان برای همه افراد غیرانگلیسی مشکل است و خیلیها ممکن است حتی سؤال مطرح شده از بلندگو را متوجه نشوند. ولی در بخش دوم (امتحان گرامر) شما میتوانید عقبماندگی خود را جبران نمایید. خوشبختانه ایرانیان در امتحانات گرامر و درک مطالب سرآمد دیگران هستند و معمولاً در امتحان تافل موفق میشوند.
با یادگیری مهارتهای لازم برای تست زنی میتوانید حداکثر نمره تافل را بگیرید (به نمونه دروس) مراجعه نمایید.
نمونه درس نمونه درس نمونه درس
گرامر پایه آزمون شنیداری گرامر پیشرفته
آیا بین نمرات تافل و مهارت در زبان انگلیسی رابطه منطقی وجود دارد؟
ـ خیر، بسیاری از دانشجویان دارای اطلاعات قوی انگلیسی هستند ولی به خاطر نداشتن مهارت کافی در پاسخدهی به امتحان تافل ممکن است نمره قبولی را دریافت نکنند،
لذا توصیه میکنیم بخش مهارتهای تست زنی را در دوره آموزشی ما مطالعه نمایید.
به نمونه درسی مراجعه نمایید.
اعتبار امتحان تافل چقدر است:
اعتبار زمانی امتحان تافل دو سال است.
به نقل از:http://ghasemian86.blogsky.com/
نویسنده : محمد مهدی سپهری
1- مقدمه
در این نوشته به ویـژگیهـای کلّی یک مقاله علمی - پژوهشی برای انتشــار در نشریاتـی که مقـالات آنها مـورد داوری قرار میگیرند (Refereed Journals) پرداخته شده است. این نشریات یا مجلّهها پس از دریافت مقاله آن را برای داوری نزد سه یا چند نفر از داوران که به موضوع مورد بحث مقاله آشنایی دارند ارسال میدارند. پس از دریافت نظرات و پیشنهادات داوران، در صورتی که مقاله قابلّیت انتشار داشته باشد، نشریه مقاله مورد بحث را منتشر مینماید. چارچوبهای آورده شده در این نوشته نیز میتواند برای مقالههای ارسالی برای همایشهای علمی که مقالات آنها داوری میشوند مورد توجّه قرارگیرد.
2- معیارهای یک مقاله علمی - پژوهشی
توصیه جدّی میشود که معیارهای زیر در هر مقاله علمی - پژوهشی مورد رعایت قرارگیرند. رعایت این معیارها باعث انسجام و استحکام مقاله شده و امکان پذیرش آن را در یک مجله علمی - پژوهشی افزایش میدهد.
الف- مرتبط بودن مطالب و کامل بودن
• تمام موضوعات مطرح شدهاند.
• استدلالها و بحثها در کلیت متن مرتبط هستند.
• منابع و مراجع ادبیات تحقیق آورده شدهاند.
• منطق و پیوستگی بین استدلالها رعایت شده است.
ب- برخورداری از یک سازمان منسجم:
• مقاله از یک ساختار شفاف مفهومی برخوردار است.
• عنوانها و زیرعنوانهای مناسب، صحیح و مرتبطی به کار برده شدهاند.
• نظام ارجاع دهی با ثبات و مناسب است.
پ- برخورداری از یک محوریّت تحقیقی در کلّیت و ترکیب مقاله:
• تفکر خلاق، ترکیب و استدلال ظهور و بروز دارد.
• دقت فکری در باره عنوان اصلی دیده میشود.
• مفاهیم مرتبط به نحو مناسبی تحقیق شدهاند.
• استدلالها و اثباتها به وسیله مدارک و مستندات یا ارجاعات پشتیبانی شدهاند.
• شواهد کافی برای فهم موضوع وجود دارد.
• ادبیات تحقیق مورد نقد و تحلیل قرار گرفتهاند.
• ارتباط لازم بین ادبیات تحقیق و موضوع مورد تحقیق مقاله ارائه شده است.
3- ساختار عمومی مقاله
یک مقاله تحقیقی به طور کلی میتواند در برگیرنده ساختاری مشابه ساختار زیر باشد.
1) عنوان مقاله:
• پرهیز از عنوانهای کلی و روزنامهای؛
• استفاده از صفت و موصوفهای لازم برای گویاتر نمودن عنوان؛
• دارا بودن جذّابیت برای جذب مخاطب؛
• فشرده و مختصر و یادآوردنی؛
• پرهیز از اصطلاحات نامأنوس و اختصار
• توجه به این نکته که عنوان یک برچسب است نه جمله.
2) نام نویسنده/نویسندگان:
• مشخص کردن نام و رابطه عضویتی نویسنده یا نویسندگان.
3) چکیده:
• دربرگیرنده (معرفی کلی و گویای تحقیق / بیان هدف و قلمرو تحقیق، اهمیت کلّی تحقیق ، مروری فشرده بر ساختار مقاله، اشاره کلّی به نوآوریها و دستاوردهای مقاله)؛
• پرهیز جدی از آوردن مراجع، فرمول و علامتهای ویژه؛
• رعایت کوتاهی و فشرده بودن ( در حد یک بند و سقف 200 تا 250 کلمه)؛
• توجه به این نکته که تعداد افرادی که چکیده را میخوانند بسیار بیشتر از کسانی است که مقاله را میخوانند.
4) کلید واژهها:
• تا سقف پنج کلمه و یا اصطلاح
5) مقدمه:
• تعریف مسئله و قلمرو تحقیق؛
• طرح اهمیت تحقیق؛
• طرح سوابق تاریخی موضوع؛
• طرح طبقهبندیها و شاخههای مرتبط با موضوع؛
• ارائه تعاریف اصطلاخات اصلی و علائم و اختصارات؛
• مروری کلی بر بقیه مقاله.
• این بخش میتواند با بخش بعدی ترکیب شود.
6) بررسی ادبیات موضوع/ سابقه تحقیق:
• طرح سابقه بر اساس یک نظم زمانی/ دیدگاهی/مکتب فکری یا هر طبقهبندی دیگر؛
• طرح ارتباط ادبیات مورد بررسی با موضوع تحقیق؛
• بیان نقاط قوّت، ضعف و محدودیتهای ادبیات موضوع؛
• صرف نظر از طرح مطالب شخصی و تعصب آمیز؛
• طرح یافتههای موافق و مخالف در ادبیات؛
• ارائه روند و سیر تحقیق و طرح جهتگیری آن؛
• نقد و بررسی تئوریهای طرح شده؛
• مشخص کردن محدوده زمانی مورد بررسی؛
• برقراری ارتباط بین ادبیات موضوع با موضوع مورد تحقیق.
7) بدنه اصلی مقاله:
• متشکل از یک تا چند بخش و در برگیرنده اصل تحقیق و مطالعه نظیر روش و متدولوژی، فرضیات، مدل ریاضی.
8) نتایج ارائه خروجیهای آزمایشها، مدلها یا محاسبات.
9) بحث در باره نتایج:
• استخراج اصول،روابط و ارائه تعمیمهای ممکن؛
• ارائه تحلیل مدل یا تئوری؛
• ارائه ارتباط بین نتایج و تحلیلها.
• جمع بندی و نتیجهگیری طرح نتایج مهم و پیامدهای آنها؛
• بیان استثناء ها و محدودیتها؛
• طرح افقهای تحقیقاتی برای ادامه و توسعه تحقیق.
10) سپاسگزاری (در صورت نیاز):
• قدردانی از مؤسسات و یا اشخاصی که در به ثمر رسیدن تحقیق و یا بهتر انجام شدنفعالیتهای مربوط به مقاله تأثیرگذار بودهاند.
11) منابع:
• ارائه فهرست مرتب شده منابع.
12) پیوستها (در صورت نیاز):
• ارائه مطالب ضروری برای فهم و پشتیبانی از مطالب اصلی مقاله.
4- موارد ویرایشی
• رعایت ملاحظات دستوری در جملات و سعی در نوشتن جملات کوتاه و گویا؛
• شماره گذاری عنوان بخشها و زیربخشها؛
• شماره گذاری روابط و فرمولها؛
• ارائه شرح مفید و گویا در بالای جداول و پائین شکلها؛
• شماره گذاری جداول و شکلها به طور جداگانه؛
• ارجاع دهی به هر جدول و یا هر شکل در متن از طریق شماره مربوطه؛
• رعایت دندانهگذاری مناسب به منظور تفکیک بهتر و خواناتر نمودن نوشتار؛
• پرهیز از شکستهشدن کلمات در دو خط متوالی (نظیر "می" در آخر خط و "شود" در ابتدای خط بعدی)؛
• پرهیز از کپیکردن تصاویر ناخوانای مراجع و منابع، سعی در بازطراحی آنها با ذکر دقیق مأخذ در ذیل آنها.
5- نکات ویژه
• سعی جدی در ثبات رویههای اتخاذ شده در نوشتار مقاله (مانند اندازه حروف، ضخامت خطوط در جداول و شکلها، نوع خطوط لاتین در کلمات لاتین, فاصله شمارهها با متن یا روابط)؛
• الگوبرداری از ساختار آخرین مقالات منتشر شده در نشریه یا ژورنال هدف (نشریهای کهقصد دارید مقاله خودرا برای انتشار ارسال دارید)؛
• ارائه مقاله کامل شده به اشخاص مطّلع و مرتبط با موضوع مقاله و دریافت نظرات آنان و انجام عمل بالعکس در مورد آنان؛
• واگذاری تهیه مقالات مروری به محققان با تجربه و نویسندگانی که در زمینه مورد بررسی صاحب نظر بوده و لااقل چند مقاله در این رابطه منتشر نمودهاند؛
• اطمینان از دسترسی به مقالات مرجع مربوط به موضوع مقاله به ویژه مقالات جدید؛
• رعایت امانت، صداقت و اخلاق از اصول مهم هر فعالیت علمی و تحقیقی است. مراعات نمودن این اصول از ضرورت بسیار بالائی برخوردار است.
به نقل از:http://ghasemian86.blogsky.com/
وی اظهار داشت: پذیرفته شدگان رشته های مختلف تحصیلی، که زمان دقیق مراجعه برای ثبت نام آنها در سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org درج شده است باید در تاریخ منتشر شده برای ثبت نام اقدام کنند و پذیرفته شدگان سایر موسسات آموزش عالی باید منحصرا در یکی از روزهای شنبه 13، یکشنبه 14 و دوشنبه 15 شهریورماه برای ثبت نام به موسسه محل قبولی مراجعه کنند.
معاون سازمان سنجش آموزش کشور گفت: عدم مراجعه پذیرفتهشدگان در تاریخ یا تاریخهای تعیین شده برای ثبتنام به منزله انصراف از ادامه تحصیل تلقی خواهد شد.
وی همچنین افزود: در هرمرحله از ثبتنام و هنگام تحصیل، چنانچه مشخص شود که داوطلبی حقایق را کتمان کرده و واجد شرایط نیست، قبولی وی "کانلم یکن" تلقی شده و طبق مقررات با وی رفتار خواهد شد.
توکلی گفت: در گزینش هر یک از رشتهها، حد نصاب نمره علمی لازم تعیین شده ملاک عمل قرار گرفته است. ضمنا با توجه به قانون مربوط به سهمیه رزمندگان، 20 درصد ظرفیت هر رشته با رعایت آییننامه اجرایی قانون مذکور به این سهمیه تخصیص داده شده و گزینش بر اساس آن انجام گرفته است.
امتحانات 139 کد رشته امتحانی آزمون کارشناسی ارشد صبح و بعدازظهر روزهای 28، 29 و 30 بهمن ماه 1388 برگزار شد.
معاون فنی و آماری سازمان سنجش آموزش کشور از اعلام نتایج آزمون کارشناسی ارشد سال 1389 در ساعت 15 امروز خبر داد و گفت: رشد ظرفیت در این آزمون نسبت به آزمون کارشناسی ارشد سال گذشته 25 درصد بوده است.
ابراهیم خدایی گفت: نتایج این آزمون عصر امروز روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org قرار میگیرد و داوطلبان می توانند از این طریق نسبت به مشاهده نتایج خود اقدام کنند.
وی اظهار داشت: در این آزمون 50 هزار و 520 نفر از طریق آزمون پذیرفته شدند و بیش از 50 هزار نفر نیز به روش بدون آزمون و با تأیید سازمان سنجش آموزش کشور پذیرش شدند.
معاون سازمان سنجش گفت: با احتساب پذیرفته شدگان بدون آزمون ظرفیت کنکور کارشناسی ارشد امسال نسبت به سال گذشته 25 درصد رشد داشته است.
وی با بیان اینکه 120هزار نفر در کنکور کارشناسی ارشد سال 1389 انتخاب رشته کرده بودند، گفت: نسبت جنسیتی مجازین در این آزمون تقریبا 50 به 50 بود.
معاون آموزشی وزارت علوم از دو مرحله ای شدن آزمون دکتری خبر داد
تاریخ - 31/5/1389
|
![]() |
الف) منابع:
1- زبان انگلیسی :
زبان عمومی : انگلیسی از دبیرستان تا دانشگاه ( عباس فرزام - انتشارات باستان )
انگلیسی برای دانشجویان دانشگاه ( دکتر هادی فرجامی - انتشارات چهار باغ اصفهان )
زبان تخصصی :
انگلیسی برای دانشجویان عربی ۱و۲ ( انتشارات سمت )
(ولی معمولا هیچیک از دانشجویان و رتبه های برتر کنکور درس زبان را نمی زنند و درصدشان صفر می باشد)
2- صرف و نحو:
مبادی العربیة ( رشید شرتونی - انتشارات اساطیر ) ترجمه دکتر محمود خورسندی، انتشارات حقوق اسلامی -
جامع الدروس العربیة ( مصطفى الغلایینی )،-
موسوعة الصرف و النحو و الإعراب ( امیل بدیع یعقوب - انتشارات استقلال )
۱۰۰+۱۰۰۰ تست طبقه بندی شده صرف و نحو عربی از کتاب مبادئ العربية و جامع الدروس العربية ( دکتر علی ضیغمی و حبیب کشاورز - انتشارات فقهی ) مشاهده این کتاب
3- علوم بلاغی:
جواهر البلاغة ( أحمد الهاشمی ) دانلود این کتاب
- البلاغة الواضحة ( علی الجارم ) دانلود این کتاب
معالم البلاغة ( محمد رجائی )، انتشارات دانشگاه شیراز
- جلد چهارم مجموعه " جامع الدروس العربية" تحت عنوان بلاغت
4- تاریخ ادبیات:
الوجیز فی تاریخ الأدب العربی ( دکتر أبولفضل رضایی و دکتر علی ضیغمی - انتشارات جهاد دانشگاهی ) مشاهده این کتاب ؛ خرید اینترنتی کتاب
تاریخ الأدب العربی ( حنا الفاخوری - انتشارات توس)
الأدب العربی و تاریخه حتى نهایة العصر الأموی (دکتر محمد علی آذرشب - انتشارات سمت )
تاریخ الأدب العربی فی العصر العباسی ( دکتر محمد علی آذرشب - انتشارات سمت )
الجامع فی تاریخ الادب العربی حنا الفاخوری دانلود این کتاب
جلد سوم مجموعه " جامع الدروس العربية" تحت عنوان تاريخ ادبيات
5- متون و اعراب گذاری:
المجانی الحدیثة ۳ جلد نخست -
شذرات من النصوص العربیة ۴ جلد ( دکتر نادر نظام طهرانی - انتشارات دانشگاه علامه طباطبایی )
الروائع من النصوص العربیة ۳ جلد ( انتشارات سمت )
ترجمه و شرح گزیده المجانی الحدیثة ( دکتر علی اکبر نورسیدة و دکتر علی ضیغمی - انتشارات فقهی )مشاهده این کتاب
- فرهنگ جامع مثل ها، تألیف دکتر ابوالفضل رضایی و دکتر فقهی، انتشارات دانشگاه تهران
- جلد دوم مجموعه " جامع الدروس العربية"تحت عنوان متون نظم
6- ترجمه از عربی به فارسی و بالعکس::
فن ترجمه ( دکتر یحیى معروف - انتشارات سمت ) خرید اینترنتی این کتاب
آیین ترجمه ( دکتر منصوره زرکوب - انتشارات مانی اصفهان )
المصطلحات المتداولة فی الصحافة العربیة ( محمد رضا عزیزی پور - انتشارات سمت ) خرید اینترنتی این کتاب
فرهنگ رسانه ( دکتر محمد خاقانی - انتشارات دانشگاه آزاد )
واژگان مطبوعات عربی، دکتر آیت الله زرمحمدی، انتشارات دانش زنجان
ب) کتاب تست:
مجموعه سوالات کارشناسی ارشد عربی شامل سوالات کلیه دروس آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد و سراسری به همراه پاسخ تشریحی نوشته حبیب کشاورز مشاهده این کتاب
ج) فرهنگ لغت های مفید:
1- عربی به عربی :
المعجم الوسیط ( مجمع اللغة العربیة بالقاهرة ) دانلود این کتاب
المنجد ( لوئیس معلوف ) المنجد المعاصر ( مکتبة الصادق )
2- عربی به فارسی :
فرهنگ معاصر ( دکتر آذرتاش آذرنوش - انتشارات نی )
فرهنگ اصطلاحات معاصر ( نجفعلی میرزایی - انتشارات دار الثقلین )
فرهنگ معاصر عربی فارسی (عبد النبی قيم) مشاهده این کتاب
3- فارسی به عربی :
فرهنگ اصطلاحات روز ( دکتر محمد غفرانی و دکتر آیت الله زاده شیرازی - انتشارات امیرکبیر )
فرهنگ معروف ( دکتر یحیی معروف )
4- برخی نرم افزار های مفید نیز در بازار موجود می باشد که از بهترین آنها می توان به فرهنگ جامع انتشارات متنا اشاره کرد که به صورت یک سی دی ارائه شده است و قیمت آن حدود 12 هزار تومان با قابلیت نصب روی سه کامپیوتر را دارد.
د) دانلود سوالات ارشد عربی چند سال اخیر
با کلیک روی لینک های زیر دانلود کنید:
با آرزوی توفیق برای کلیه ی داوطلبان عزیز