"اجتماع الرابطات العلمية لجامعات طهران"
مهر نوشت:
رئیس سازمان سنجش آموزش کشور از اعلام نتایج اولیه کنکور کارشناسی ارشد سال 1389 در 31 اردیبهشت ماه خبر داد و گفت: پس از اعلام نتیجه اولیه داوطلبان مجاز این آزمون می توانند نسبت به انتخاب رشته در خرداد ماه اقدام کنند.
محمد حسین سرورالدین با بیان این که نتایج نهایی آزمون در هفته اول شهریور ماه از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org منتشر می شود گفت: در کنکور کارشناسی ارشد امسال حدود 12 درصد داوطلبان یعنی 45 تا 50 هزار نفر پذیرفته می شوند. رئیس سازمان سنجش اظهار داشت: تعداد شرکت کنندگان در این آزمون نسبت به سال گذشته 100 هزار نفر بیشتر بود و کنکور در سلامت و امنیت برگزار شد.
براساس اعلام شورای گسترش آموزش عالی در کنکور کارشناسی ارشد امسال دانشگاههای ارومیه، اراک، اصفهان، الزهرا (س)، صنعتی اصفهان، صنعتی امیرکبیر، صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی، صنعتی شریف، تهران، تبریز، تربیت معلم تهران، تربیت مدرس، بوعلی سینا، شهید بهشتی، علامه طباطبایی، علم وصنعت ایران، فردوسی مشهد، هنر تهران، هنر اسلامی تبریز، هنر اصفهان، شهید باهنر کرمان، رازی، یزد، شهید چمران اهواز، مازندران، زنجان، بین المللی امام خمینی (ره)، فردوسی مشهد، شیراز، علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان، سمنان، کردستان، سیستان و بلوچستان و گیلان می توانند به صورت یک بار پذیرش دانشجوی آموزش محور ( بدون پایان نامه) بپذیرند.
در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته داخل سال 1389 برای 145 کد رشته شامل 52 کد رشته امتحانی در گروه علوم انسانی، 13 کد رشته امتحانی در گروه علوم پایه، 27 کد رشته در گروه فنی و مهندسی، 25 کد رشته در گروه کشاورزی، 10 کد رشته در گروه هنر، 14 کد رشته در گروه علوم پزشکی (فقط برای دانشگاه تربیت مدرس)، 4 کد رشته در گروه دامپزشکی دانشجو پذیرش می شود.
تقيم جامعة الزهراء بتعاون المركز الثقافي السوري بايران اجتماعا في الثالثة بعد الظهر من 21/2/1389والذي يصادف 2010/5/11 ويلقي فيه الطالبان فاطمة شيرزاده من ايران و رامز الليوا من سوريا الضوء علی (دلالة المكان في شعرمحمود درويش و نزارقباني) و كل منهما يتناول ما وصل إليه من النتائج التي تمخضت عن رسالتهما في الماجستر تحت العنوان المشار إليه و أيضا منهج البحث الذي تابعاه في بحثهما و فكرة سادت البحث .
در صورتی که دررابطه با موضوع خاص به دنبال مطلب هستید در بخش نظرات اعلام کنید تا آن را در وبلاگ قرار دهم![]()
الطردیات الفن الأدبی الذی ولد فی العصر الجاهلی و ترعرع فی العصر العباسی
چگونگی ورود لغات عربی به زبان فارسی
تجلیات الأسلوب والأسلوبیة فی النقد الأدبی
أثر التراث الشعبی فی تشكیل القصیدة العربیة المعاصرة
لمحة عن العهد الأندلسی
لمحة عن عصر النهضة
لمحة عن العهد العباسی
أبو العتاهیة
أبو نواس
ابیات جمیلة فی فراق الاحبة
بحث عن ذاتیّة الشاعِر الجاهلی
المقامات الأندلسیّة بقلم:
الحداثة - مفهومها ـ نشأتها ـ روادها
الشعر القصصی فی دیوان ایلیا ابی ماضی
نزعة الحریة عند شعراء العراق المحدثین
شعرنا بین مد التجدید وجزر التقلی
المرأة فی أدب نجیب محفوظ
الرمزیة المیثولوجیة فی شعر محمود درویش
معالم شخصیة أبی العتاهیة فی الأندلس
أدب نسائی فی عالم عربی
الیوتوبیا فی شعر نازك الملائكة
أسطورة «تمّوز» بین الأساطیر المشهورة
ظاهرة النحت فی اللغة العربیة
النزعة الاجتماعیة فی شعر أبی القاسم الشابی
الروایة العربیة نشأتها وتطورها
أدب الطفل ووظیفته التعلیمیة والذوقیة
صنعةُ الكتابة عند العرب
تطور النثر العربی
مناقشة نقاد قصیدة النثر
تجدُّدُ موسیقا الشِّعْرِ العربیِّ الحدیث
مختارات شعریة فی وصف طبیعة
إشارات ورموز عربیـــة فی شعر السیــــاب
الرفض فی الشعر الحدیث
بین العربیة و الفارسیة - مقارنة لغویة
سعدی الشیرازی شاعر الانسانیة
من القواسم المشتركة بین الأدبین العربی والفارسی
صورة الدكتور محمد إقبال فی الأدبیات العربیة
أَبو تَمّام
التجدید العروضی الغنائی فی شعر الموشحات الأندلسیة
أدب العقاد والاتجاه الفلسفی
الیوتوبیا أو الفردوس الإنسانی فی الشعر العربی المعاصر
الحنین إلى الأوطان فی شعر المهجریی
أدب أواخر العهد العثمانی
حافظ الشیرازی والتراث العربی أسرار الإبداع فی شاعریته
التراث العربی فی الشعر
شعر الحكم والأمثال فی الدیوان العربی
ذمّ الخطأ فی الشعر
حركة الشعر الحدیث
|
|
|
|
| 4. |
|